Nederlandse diplomaat in Iran opgepakt voor ‘immoreel feestvieren’ | دستگیری دیپلمات هلندی در تهران

Nederlandse Versie Onder

De Perzische hoofdstad, Teheran
De Perzische hoofdstad, Teheran

بامداد شنبه، یکم ژوئن ۲۰۱۹ یک دیپلمات هلندی و یک دیپلمات بریتانیایی در تهران دستگیر شدند. جرم این دو تن شرکت در یک مهمانی بوده که زنان و مردان به طور مختلط در آن شرکت داشته‌اند.

خبرگزاری «تسنیم» در تهران گزارش کرده این مهمانیِ «غیر اخلاقی» در منطقه ولنجک در شمال تهران برگزار شده بوده است. روزنامه هلندی «آلخِمین داخبلاد» در توضیحی برای خوانندگان خود نوشته است: «در جمهوری اسلامی، حضور مردان و زنان به شکل مختلط، همراه با رقص و نوشیدن الکل خلاف قوانین اسلامی و در نتیجه غیر اخلاقی به شمار می‌رود. به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، در بسیاری موارد، پلیس به اینگونه مهمانی‌ها یورش برده و مهمانان را دستگیر می‌کند. پس از پرداخت جریمه‌، شرکت‌کنندگان آزاد می‌شوند.»

دو شهروند هلندی و بریتانیایی در مهمانی ولنجک پس از روشن شدن موقعیت دیپلماتیک‌شان آزاد شدند. وزارت امور خارجه هلند علیرغم آگاهی از این دستگیری، واکنشی به آن نشان نداده است.

روابط سیاسی ایران و هلند در سال‌های اخیر دستخوش تنش‌های متعددی بوده است. در ژوئن ۲۰‍۱۸ هلند دو دیپلمات ایرانی را از کشور اخراج کرد.

در همین زمینه: ایران به احتمال قوی در قتل‌های هلند دست‌ داشته است

برای دریافت خبرنامه رایگان شبکه ایرانیان هلند به ما ایمیل بزنید: info [at] persiandutch.com
به فیس بوک شبکه ایرانیان هلند بپیوندید: لینک
ـــــــــــ
Nederlandse diplomaat in Iran opgepakt voor ‘immoreel feestvieren’

Een Nederlandse en een Britse diplomaat zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag in de Iraanse hoofdstad Teheran opgepakt. Ze werden gearresteerd omdat ze aanwezig waren op een feestje waar ook vrouwen waren. (MEER)

Volg “Persian Dutch Network” op Facebook
DIGITALE NIEUWSBRIEF
Mogen we u op de hoogte houden van PDN activiteiten?
Mail naar: info [at] persiandutch.com

Scroll to Top