وزير امور خارجه هلند: ايران به احتمال قوى در قتل هاى هلند دست داشته | Minister Blok: Iran zat waarschijnlijk achter liquidaties in Nederland

Iraanse Ambassade in Den Haag, Foto: Pejman Akbarzadeh

Iraanse Ambassade in Den Haag, Foto: Pejman Akbarzadeh

وزير امور خارجه هلند، استف بلوک، امروز هشتم ژانویه اعلام کرده حکومت ايران به احتمال قوى در قتل دو فعال سیاسی ایرانی در این کشور دست داشته است.
روزنامه هلندی فولکس‌کرانت همچنین امروز اعلام کرده که سازمان امنيت هلند مداركى محکمی در اختیار دارد كه این موضوع را تایید می‌کند.
قتل دو پناهنده سیاسی ایرانی در ماه‌های اخیر در هلند بسیار خبرساز بوده است.  قربانیان، محمد رضا کلاهی و احمد مولا نیسی به ترتیب در شهرهای آلمیره و لاهه زندگی می‌کرده‌اند. قربانيان بوسيله شليك چندين گلوله به سر در سال هاى ۲۰۱۵ و ٢٠١٧ به قتل رسيدند. انیسی مرتبط با گروه‌های تجزیه طلب در خوزستان و کلاهی از عوامل بمب گذاری سال ۱۳۶۰ در تهران معرفی شده‌اند.
دولت هلند در زمان وقوع قتل از انتشار خبر دست داشتن حکومت ايران در اين قتل‌ها خودارى كرده بود ولی دو تن از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی را از هلند اخراج کرد. وزارت خارجه هلند دلیلی برای اخراج این دو دیپلومات اعلام نکرده بود.
هلند میزبان بیش از چهل هزار ایرانی است که بیش از نیمی از آنها را پناهندگان سیاسی با گرایش‌های گوناگون تشکیل می‌دهند. هلند پس از بریتانیا، سوئد و آلمان، بزرگترین جامعه مهاجر ایرانی در اروپا را در خود جای داده است. شهرهای آمستردام و لاهه بارها محل برگزاری تظاهرات ایرانیان علیه نقض حقوق بشر در ایران بوده است.

در همین زمینه:
بازخوانی یک پرونده: قتل جاسوس ایرانی در هلند

به فیس بوک شبکه ایرانیان هلند بپیوندید
برای عضویت در خبرنامه رایگان شبکه به ما ایمیل بزنید:
info [at] persiandutch.com

Minister Blok: Iran zat waarschijnlijk achter liquidaties in Nederland
(VOLKSKRANT)

 

Scroll to Top