Onderzoek erfelijkheid Perzische Kat – بیانیه وزارت اقتصاد هلند درباره گربه‌های ایرانی

.
متن پارسی در زیر – Persian Text Below
.
De Labrador Retriever en de Perzische kat worden toegevoegd aan het onderzoek naar schadelijke raskenmerken en erfelijke gebreken bij honden en katten. Dat schrijft staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken in een brief aan de Tweede Kamer.l
.
Bij de Labrador Retriever komt onder meer heup- en elleboogdysplasie en oogaandoeningen voor. De Perzische kat kampt met ademhalings-, nier- en
oogproblemen.l
.
Volg Persian Dutch Network op Facebook

 

وزارت کشور هلند در بیانیه ای اعلام کرده است که دررابطه با گربه های ایرانی و سگ های لابرادور بررسی های پزشکی انجام خواهد داد. این موضوع را شارون دیکسما، معاون وزیر افتصاد در نامه ای به پارلمان هلند نوشته است.

.

به گزارش شبکه ایرانیان هلند به نقل از وزارت کشور، این بررسی برای مشکلات سگ‌های لابردادور از ناحیه لگن، آرنج، چشم و برای گربه‌های ایرانی از بابت مشکلات تنفسی، کلیوی و بینایی است.

.

پیشتر این موضوع در رابطه با سگ بولداگ فرانسوی و شیهوهوا نیز اعلام شده بود. مردم هلند از این نژادها  بیشتر به عنوان حیوانات خانگی استفاده می کنند و علاوه بر مشکلات یادشده، ناراحتی‌های قلبی و اورتوپدی نیز در این حیوانات به شکل موروثی منتقل شده اند.

شارون دیکسما همچنین اعلام کرده است مراکزی که در زمینه پرورش گربه‌های ایرانی فعالند زیر نظر قرار خواهند گرفت.

.
در هلند زندگی می‌کنید؟
به فیسبوک شبکه ایرانیان هلند بپیوندید
.
Scroll to Top